En vecka som kanadick

Då har jag varit här i en vecka, en vecka full med aktiviteter. Introduktionsdagar och husmöten, stadsturer, tävlingar och utflykter.

Folk här är så otroligt vänliga, så vänliga att jag nästan blir irriterad. En man med bebis i famnen blev alldeles förfärad när han inte kunde hålla upp dörren åt mig i ett shoppingcenter! Tacka vet jag otrevliga svenskar :)

Har hittat ett roligt gäng med utbytesstudenter som jag hänger med. Skolan verkar bra och boendet toppen, minus att det inte finns någon spis. Så är det någon som har recept på vad man kan göra i en mikro kan ni väl hojta till! Gratis gym 50 meter från mitt hus och jag har anmält mig till Dodgeboll-laget. Jag ska bli en hejare på det där, ska bara lära mig reglerna, antar att det är som spökboll?

Igår var det partaj på Finnegans, billigt med alkohol så kul att prova på massa roliga drinkar för 30kr, det var inte lika kul imorse men det förtjänade jag. Nu har vi beställt hit kinamat och ska ha lite movie-night. Imorn är det games-night med gratis pizza som gäller och en badmintonmatch mot fransyskan i huset. Finns tydligen pingisbord också så ska nog spöa lite kaxiga killar om jag får chansen.

På tisdag börjar skolan, ser jag fram emot. Varit väldigt lite hjärnaktivitet på ett bra tag så det kan jag behöva. Ska troligtvis se till så jag bara läser 3 kurser istället för 5, måste ju hinna med massa annat också! Måste bara slå en pling till söta csn och se vad som gäller.

Nu kom kinamaten! Mums hoppas jag


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hörru! Du är lite dålig på att uppdatera tycker jag! Vill ju läsa massa om ditt äventyr o se miljarder av bilder!

2010-09-18 @ 14:44:43
URL: http://frokenlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0