Kolla in den här raringen ”Oreo Brownie Earthquake”

Kolla in den här raringen ”Oreo Brownie Earthquake”

Mjukglass med vispgrädde, brownies, oreokakor och chokladsås! Jag mådde lite smått illa i magen efter denna underbara kreation! Men oj vad god den var. Kanada är inte ett bra land för mig, alltför mycket godsaker som jag vill prova på. Min plan var ju att bli vältränad här borta men jag tror tyvärr inte att det går! De har ju dessutom massa Ben&Jerry smaker som inte vi har där hemma. Illa, illa!

 Äventyr när man tvättar här. Lyckades krympa massa trosor i torktumlaren, den är inte alls som hemma. Synd bara att jag inte kan stoppa in rumpan i torktumlaren för att få samma effekt!

 I torsdags var det stort partaj på Campus, de verkade vara helt livrädda för fulla ungdomar för det var mycket poliser, säkerhetsvakter och till och med en ”Prisoner Transport” parkerad utanför huset. Funderar på om den mest stod där för avskräckande syfte men Kathrina och jag blev minsann varnade när vi skulle gå in på festområdet att om vi ställde till med problem skulle vi bli utslängda. För vi såg alldeles för glada ut enligt vakten (jag hade bara druckit 3 små baccardi breezers) så vi skrattade gott åt det där, vad skulle en liten aussie och en svenska kunna ställa till med för problem? Vi som inte skulle göra en fluga förnär! Men vi gick till Finnegans efter ett tag när det tyvärr började regna, där vart det ett riktigt drag.

 






Rolig nyhet är att jag tackat ja till erbjudande om lägenhet i Västerås, så nu blir det Folke för hela slanten.
Det är väl där alla roliga människor bor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0